Heimplassen

Heimplassen

lørdag 25. september 2010

Har sittet litt på nettet å søkt på google "bruk av IKT i skolen". Kom over denne siden som er utviklet for elever i skolen og en "hjelpeguide" for tekstbehandling, bildebehandling m.m. Denne siden kan være til hjelp for oss voksne også som syns data kunnskapene våre ikke er helt på topp :)


På nettstedet "IKT for elever" tilbys elevene en grunnleggende opplæring i bruk av Word, PowerPoint, Exel, bildebehandling (Paint.net) og videoredigering (Movie Maker).
Kursene er utformet på en enkel måte, som gjør at de også kan følges av elever som mangler lese- og skriveferdigheter. Man får hele tiden hjelp av animerte figurer og muntlig instruksjon.

ikt for elever

4 kommentarer:

  1. Ei av flere gode ressurssider som gjør at både lærere og elever kan lære seg hvordan på greie måter. Med kjennskap til slike nettsider kan du la opplæring i et program inngå i et undervisningsopplegg uten at du som lærer må gjennomgå/vise alt som skal gjøres.

    SvarSlett
  2. Nå har jeg prøvd hjelpeguiden. For en artig og lærerik guide! Fint at du legger ut slke tips du kommer over.

    SvarSlett
  3. Ja jeg syns også det var en god guide til både store og små. Et veldig fint verktøy for å f¨å nye kunnskaper om tekst- og bildebehandeling m.m.

    SvarSlett
  4. Denne siden liker jeg, enkel og grei:) Skal se om jeg får lært meg regneark en dag.

    SvarSlett