Heimplassen

Heimplassen

mandag 4. oktober 2010

OM IKT OG BRUK AV DET I SKOLEN

Ja så er det tid for bloggings igjen. Tror jeg har hengt meg litt opp i det som står som oppgaveteksten;
"5 innlegg om fruktbar bruk av ikt i skolen". Så jeg har strena nettet opp og ned for å få noen ideer til hva jeg blogge om. Kom over nettsiden nedenfor, og jammen har de jobbet med IKT i skolen. Denne bloggen er virkelig matnyttig. Man kan få en god innføring i hva som står om IKT undervisning i de ulike trinnene, om det som står skrevet i kunnskapsløftet, og en haug med gode sider og ideer.
Et eksempel er denne lingen Minimumskrav til utstyr/programvare i skolen. 


Jeg syns denne siden/bloggen var fantastisk bra for oss som skal ut i lærer yrket og ta i bruk IKT i undervisningen. Ikke bare får vi gode ideer og "hjelp" men vi kan gjøre oss selv dyktige(ere), tror jeg i allefall. Jeg vet at per tiden, har jeg ikke nok kunnskap om IKT til å kunne lære elever om så mye mer enn bilde- og tekstbehandling, og jeg ønsker ikke en skole som gir elever tilgang til PC `er og nett uten å ha et mål og mening med det.  IKT i skolen skal være matnyttig og lærerrikt for elevene og ikke tidsfordriv, så JA TAKK til alle som gir oss mer lærdom om hvordan man kan ta i bruk IKT i skolen!


http://evabra.wordpress.com/ikt-ferdigheter-man-bør-kunne/
En side jeg har lagt til som bokmerke.

5 kommentarer:

  1. Hyggelig du likte bloggen min, og har du spørsmål må du bare ta kontakt.

    SvarSlett
  2. Veldig bra side! Takk for tipset!

    SvarSlett
  3. Fint at du har oppdaget Eva (og hun deg). Eva 2.0 er ei Sareptas krukke for IKT i læring.

    SvarSlett
  4. Takk for et lærerikt og matnyttig tips :)

    SvarSlett
  5. Ja syns denne siden var meget bra. Her kan man finne stort sett alt man lurer på i fohold til IKT i skolen, og lese om ting man ikke ikke kanskje har tenkt helt over?

    SvarSlett