Heimplassen

Heimplassen

mandag 11. oktober 2010

Tanker om IKT....

Ja så er vi igang med andre samling i Norsk2, og ting begynner vel å falle litt bedre på plass. Har lese bloggene til de andre i klassen, og det er mye matnyttig å hente fra nettsider som er lagt til.
Så er det å sette ting i bolker, og systematisere det...
Uansett syns jeg at temaet IKT i undervisningen er et interessant emne,  med både sine fordeler og ulemper. Noen har tatt om bruken av Pc i skolen, og hvordan lærere tilrettelegger dette, som kanksje en ikke helt positivt opplevelse(tror det var Karianne som hadde et innlegg om det). Dette henger jeg meg på, da det er viktig; etter min mening å ha et mål med den undervisningen vi gir elevene, ikke bare å bruke pc, for vi skal det.
Jeg tror at bruk av IKT i undervisningen vil være positivt så lenge vi lærere kan tilrettelegge, og være bevisst på hvordan vi tar det ibruk, og hva meningen med læringen skal være, som alt annet vi skal.
Så da ser jeg frem til flere positive tips fremover, og videre søking på nett for å dele mine funn med dere :)

3 kommentarer:

  1. For å være turleder, må du kjenne ruta og utfordringene. Slik også når læreren skal gå foran i IKT.

    SvarSlett
  2. Ja det er sant, og siden bruk av digitale verktøy er en av ferdighetene, må også alle lærere være interesserte i å ta IKT med i undervisningen, samt at det blir et godt faglig innhold.

    SvarSlett
  3. Sølvi! Nå har jeg langt flere visnniger enn deg på bloggen min :p

    Godt innlegg, jeg er også spent på hvilke tips og triks vi kan dele med hverandre, om bruk av IKT i skolen, på disse bloggene! :)

    SvarSlett